HR kennis
Home » HR kennis » 3. Werving & Selectie » Dossiers » Recruitment via twitter
Recruitment via twitter

Steeds meer mensen zijn aan het twitteren geslagen en sturen in 140-tekens berichten de wereld in die ze graag willen delen. Teksten, foto’s, filmpjes… eindeloos veel mogelijkheden om via je pc, laptop of mobiel informatie te delen. Met behulp van hashtags (#) kun je een gerichtere groep lezers bereiken. Mensen die gericht op zoek zijn naar tweets over een bepaald onderwerp kunnen een #hashtag gebruiken als zoekterm om zodoende alle berichten te zien met daarin de desbetreffende zoekterm. Wanneer u vacatures onder de aandacht wilt brengen kunt u van deze mogelijkheid eenvoudig gebruik maken.



 

#vacature

Wanneer je deze hashtag gebruikt in de zoekoptie van twitter zul je een groot aantal vacatures tegenkomen die worden gepost door verschillende aanbieders. Veel vacaturebanken maken ook gebruik van de mogelijkheid om vacatures op deze manier te verspreiden. Wanneer je #vacature gebruikt bij het tweeten van jouw vacature breng je deze onder de aandacht van werkzoekenden.

#plaatsnaam

Een hashtag met de standplaats van de vacature kan ook van toegevoegde waarde zijn. Veel mensen houden het nieuws van hun woonplaats via twitter in de gaten. Op deze manier zien ze ook jouw vacature.

#bedrijfsnaam-vacatures

Deze hashtag is misschien minder interessant voor het gevonden worden maar wel erg gebruiksvriendelijk. Wanneer iemand namelijk een tweet met een vacature van jouw bedrijf tegenkomt kan diegene eenvoudig alle vacatures zien wanneer hij op deze hashtag klikt. Mits je hem standaard bij iedere vacature blijft vermelden.

Vacatures tweeten op twitter - MKB Recruitment Blog

Verkorte URL

Gebruik een zogenaamde ‘URL-shortener’ voor het inkorten van links naar jouw vacature. Op deze manier houd je meer ruimte over om jouw vacature te promoten. Met Bit.Ly heb ik positieve ervaringen. Je kunt hier ook een account aanmaken zodat je de geschiedenis van jou links kunt bekijken in een overzicht. Er wordt namelijk bijgehouden hoe vaak er wordt geklikt op jouw link.

 

Niet te veel hashtags

Sla niet door in het gebruiken van hashtags. Bij het tweeten van vacatures is het aan te raden standaard 1 of 2 hashtags te gebruiken die je altijd laat terugkomen, bijvoorbeeld: #vacature en #bedrijfsnaam.

Zorg voor afwisseling

Wanneer u mensen niet alleen u wilt binden wanneer ze geïnteresseerd zijn in een vacature maar ook langer vast wilt houden, twitter dan zo af en toe tweets met leuke weetjes en informatie. Zo creëer je een geïnteresseerde groep volgers die misschien jouw vacature ook in hun netwerk onder de aandacht brengen!


Bron

MKB Recruitment Blog

alles over online werven, social media en recruitment



Links

RecCen Recruitment Center



Aan items binnen HRnetwerk.nl kunnen geen enkele rechten worden ontleend. Gebruik is op eigen risico, HRnetwerk.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik. Niet bestemd voor commercieel gebruik.


Stuur door       Afdrukken       Toevoegen       Wijzigen

« Terug
Sociale Media
    
    
    
HR kennis - Zoek opties




  • Bedrijven moeten voor innovatie meer samenwerken

    Bedrijven moeten binnen hun groeistrategie beter nadenken over strategieën om met andere bedrijven samen te werken. Samen innoveren is onontbeerlijk, stelt hoogleraar samenwerking en innovatie Vareska van de Vrande. Innovatieve groei door samenwerking is het thema van de inaugurele rede die Van de Vrande vrijdag 2 juni op de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam...