HR kennis
Home » HR kennis » 2. Organisatie & Functie » Dossiers » Invoeringsproces functiebeschrijvingen
Invoeringsproces functiebeschrijvingen

Bij het structureren van een organisatie worden verschillende stappen doorlopen. In de volgende paragrafen worden deze stappen kort beschreven. Deze beschrijving geeft een algemene indruk van structureringsproblematiek en beperkt zich tot de resultaatgerichte benadering.



Lees in dit dossier de volgende paragrafen over het invoeringsproces:

 

1 Ontwikkelen van een organisatiestructuur
1.1 Uitgangspositie verduidelijken en benoemen van de missie 
1.2 Benoemen van de kernkwaliteiten van de organisatie 
1.3 Hoofdstructuur bepalen 
1.4 Substructuur bepalen 
1.5 Regelsystemen
1.6 Functies
1.7 Medewerkers

Bron

De Functiebank. Vrij voor iedereen die is geïnteresseerd in het beschrijven en waarderen van functies.



Download deze tool:

Links

Eprom organisatie adviseurs



Aan items binnen HRnetwerk.nl kunnen geen enkele rechten worden ontleend. Gebruik is op eigen risico, HRnetwerk.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik. Niet bestemd voor commercieel gebruik.


Stuur door       Afdrukken       Toevoegen       Wijzigen

« Terug
Sociale Media
    
    
    
HR kennis - Zoek opties




  • Bedrijven moeten voor innovatie meer samenwerken

    Bedrijven moeten binnen hun groeistrategie beter nadenken over strategieën om met andere bedrijven samen te werken. Samen innoveren is onontbeerlijk, stelt hoogleraar samenwerking en innovatie Vareska van de Vrande. Innovatieve groei door samenwerking is het thema van de inaugurele rede die Van de Vrande vrijdag 2 juni op de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam...